TA Halle startte het project “Laptop in de klas” op in 2017, in het eerste jaar. De volgende schooljaren werd het project verder doorgezet en bijgestuurd. Op dit moment werken alle leerlingen en leerkrachten met een eigen TAH-laptop.
Gebaseerd op onze schoolvisie hechten wij belang aan de toegang tot digitale middelen voor alle leerlingen.
Elke leerling ingeschreven in onze school maakt gebruik van zijn of haar TAH-laptop, deze kan kan bij inschrijving besteld worden bij The Rent Company.
In samenspraak met deze partner werd een toestel gekozen voor de school. Het voldoet aan de vereisten en wordt, samen met een servicecontract en verzekering, aangeboden aan een zeer gunstige prijs. De laptop kan gekocht of gehuurd worden.
Beschikt de leerling reeds over een laptop, bijvoorbeeld vanuit een vorige school, die minimaal voldoet aan de specificaties en voorwaarden zoals hier verder beschreven voldoet, dan mag die meegebracht worden naar de school. In geval van twijfel neem je contact op met de laptopbalie via laptopbalie@go-tahalle.be.
Voor het schooljaar 2024-2025 moet het toestel van elke nieuw ingeschreven leerling minimaal voldoen aan de hardwarespecificaties in onderstaande tabel. Heb je al een laptop, die je wilt gebruiken, dan moet deze bovendien ook voldoen aan deze punten:
Specificaties | Dell – Latitude 3340 2-in-1 |
---|---|
Besturingssysteem | Windows 11 Pro |
Processor | Intel Core i5-1335U |
Opslag | 256 GB SSD |
Geheugen | 16 GB LPDDRS |
Camera | FHD Camera |
Scherm | 13” FHD touch |
Batterij | Minstens 7 uur zonder opladen |
Draadloze
technologie | minimum Wi-Fi 6E + Bluetooth 5.3 |
Huur | Dell – Latitude 3340 2-in-1 |
---|---|
Eerste schooljaar | Maandelijks 17,06 |
Tweede schooljaar | Maandelijks 17,06 |
Derde schooljaar | Maandelijks 17,06 |
Vierde schooljaar | Maandelijks 17,06
Op het einde van dit schooljaar kan je de laptop houden, dan
krijg je de waarborg niet terug, of hem terug inleveren |
Er start een nieuwe huurperiode of een verlenging
van de garantie. |
Bij een koopovereenkomst wordt de aankoopprijs (€795,00) volledig betaald bij de aankoop van het toestel.
Bij een huurkoopovereenkomst wordt deze aankoopprijs verspreid over de duur van het contract. Zo werkt huren:
Deze prijzen werden vastgelegd voor 2024-2025
Prijzen vergelijken met laptops in de detailhandel, is appelen met peren vergelijken. De school maakt geen winst op de toestellen, de enige winst is leerwinst voor de leerling.
Wij zorgen ervoor dat u een toestel kan huren of kopen met een uitgebreide garantie en een volledige service. Een toestel dat volledig binnen onze pedagogische krijtlijnen valt.
Er kan gekozen worden tussen een koopovereenkomst of een huurkoopovereenkomst. Bij een koopovereenkomst wordt de aankoopprijs volledig betaald bij de aankoop van het toestel. Bij een huurkoopovereenkomst wordt deze aankoopprijs verspreid over de duur van het contract. In beide overeenkomsten zijn een servicecontract en een verzekering inbegrepen. Het toestel is verzekerd voor schade en diefstal voor de duur van dit servicecontract.
Bij schade kan de leerling het defecte toestel binnenbrengen op de laptopbalie van de school. De leerling krijgt onmiddellijk een gelijkwaardig vervangtoestel ter beschikking.
Indien gebruik gemaakt wordt van een laptop die niet werd aangekocht via onze partner is bovenvermelde service en verzekering niet van toepassing. De leerling zal in geval van schade, defect of diefstal zelf, ten laatste de volgende schooldag, voor een gelijkwaardig vervangtoestel moeten zorgen. De continuïteit van de lessen moet immers gewaarborgd blijven. Kosten voor herstelling en/of vervanging zijn hier dan ook volledig ten laste van de leerling/ouders. We raden in dit geval aan om zelf een servicecontract en verzekering af te sluiten.
Indien de leerling op het einde van de serviceovereenkomst de laptop verder wil gebruiken op school kan deze garantie verlengd worden. Zo blijft het toestel voldoen aan de vereisten van de school.
De laptopbalie staat dagelijks in voor ondersteuning bij technische problemen zoals hardware of software defecten, wachtwoordherstel en problemen die verbonden zijn aan toegang. De school heeft deze organisatie uitgewerkt om de leerling ten allen tijde van een functionerend toestel te voorzien. Gebruik deze service dus.
De laptopbalie werkt samen met het ICT-team van de school. De laptopbalie staat in als helpdesk en ondersteuning, het ICT-team zorgt voor de lange termijn planning en ondersteuning. Voor technische herstellingen aan jouw laptop werken wij samen met onze leverancier(s). Zij zorgen voor wisselstukken en komen ter plaatse hardwaredefecten oplossen. De school en de leverancier bieden samen een uitgebreide service aan, zowel voor software als voor hardware problemen. Je laat het toestel nooit door anderen herstellen.
In de huurprijs van jouw laptop is inbegrepen:
Een deel van de kostprijs gaat naar dit garantiepakket om leerling, ouder en leerkracht zo weinig mogelijk technische zorgen te geven. Zo kan iedereen proeven van en groeien in het gebruik van digitale technologie. Het schoolteam beschouwt dit als een essentieel onderdeel van het pedagogisch project. Het is absolute noodzaak om de goede werking van de school te garanderen gedurende de volledige loopbaan van uw kind.
De laptopbalie zal tijdens de zomervakantie van 2025 de volgende dagen open zijn:
Woensdagnamiddag is er geen school.
1 juli 2025 – 3 juli 2025 | 08:30 – 12:05 |
25 – 29 augustus 2025 | 08:30 – 12:05 |
De leerling kan langskomen om zijn of haar oude laptop in te leveren of om de laptop los te koppelen.
Vlaanderen greep de coronacrisis aan om in het kader van het relanceplan ‘Vlaamse Veerkracht’ een bedrag van 375 miljoen euro te investeren in een grote Digisprong. Deze middelen waren afkomstig van het Europees Herstelfonds uit de coronacrisis en moesten binnen de 3 jaar aangewend zijn. Dit was een eenmalige injectie om de digitale kloof te dichten in het onderwijs Vlaanderen. Wij hebben dit budget gebruikt om alle leerlingen een korting te verrekenen op hun toestel, de korting werd gespreid over meerdere schooljaren en werd verrekend via de schoolfactuur. Deze korting werd automatisch verrekend op laptops gehuurd of gekocht via de school.
Leerlingen die in starten in het 6e jaar of 7e jaar zijn uitzonderlijk, gelieve hiervoor contact op te nemen met onze ICT-dienst via laptopbalie@go-tahalle.be, dan bekijken we samen wat voor jou de beste oplossing is.
ICT heeft in de laatste decennia een snelle ontwikkeling gekend. Ondertussen zijn ICT-toepassingen ver doorgedrongen tot ons dagelijks leven. Denk maar aan de Smartphone, PC-banking, tax-on-web, artificiële intelligentie, cloud, …
Onze school wil de leerlingen opleiden voor deze maatschappij en dit vereist dan ook dat wij hen nieuwe en andere vaardigheden aanleren. Dit is ook belangrijk in hun latere job. Deze vaardigheden worden vaak de ‘21e eeuwse vaardigheden’ genoemd.
Sommige jongeren verwerven een deel van deze vaardigheden buiten de schoolmuren. Voor andere vaardigheden is meer ondersteuning vanuit de school vereist. Dit is niet voor elke jongere in dezelfde mate. Andere vaardigheden hebben duidelijk een plaats op onze school.
Wij verwachten zowel van de ouders als van de leerling een inspanning. De leerling is verantwoordelijk voor het toestel, en ook de kosten worden gedragen door leerling en ouders.
Daar tegenover stellen wij ons eigen engagement:
Bekijk de algemene infobrochure (inclusief het ‘laptop in de klas’ gedeelte) voor schooljaar 2024-2025. Daar vindt je onder andere meer info over het voorkomen van schade aan de laptop, herstellingen, garanties en andere topics.
GO! technisch atheneum Halle
Kluisstraat 1, 1500 Halle
info@go-tahalle.be
02 361 59 59
Het GO! technisch atheneum Halle geeft elke individuele leerling de kans om zijn of haar talenten te ontdekken en te ontwikkelen.
© Copyright 2025 | GO! technisch atheneum l Halle